Informējam, ka sakarā ar tehniskiem uzturēšanas darbiem šā gada 5.novembrī Valsts izglītības informācijas sistēmai (VIIS) būs darbības pārtraukums no plkst. 7.00 līdz plkst.11:00. Norādītajā laika periodā tiks ietekmēta arī sekojošu e-pakalpojumu pieejamība: Skolēna e karte, Līdzfinansējums bērnu uzraudzības pakalpojumam, Reģistrācija pirmskolai.
Pakalpojumu apraksti
Kartiņa satur: 
Atgriezties
Pansijas pakalpojums
 
Pakalpojuma turētāja nosaukums:
Labklājības departaments
Pakalpojuma funkcija/uzdevums:
Pansijas pakalpojums ir domāts pilngadīgām personām bez noteiktas dzīvesvietas, kurām ir objektīvas grūtības aprūpēt sevi vecuma vai funkcionālo traucējumu dēļ, nodrošināt mājokli, uzraudzību, atbalstu pašaprūpes veikšanā līdz 4 stundām mēnesī, kā arī piedāvāt aktivitātes brīvā laika pavadīšanas iespējām, saglabājot patstāvīgas dzīves principus.
Pakalpojuma būtības īss apraksts:
Pansijas pakalpojuma ietvaros nodrošina mājokli, uzraudzību, atbalstu pašaprūpes veikšanā līdz 4 stundām mēnesī, kā arī piedāvā aktivitātes brīvā laika pavadīšanas iespējām, saglabājot patstāvīgas dzīves principus, personām, kurām ir objektīvas grūtības aprūpēt sevi vecuma vai funkcionālo traucējumu dēļ. Saskaņā ar personas vajadzību novērtējumu Rīgas Sociālais dienests pansijas pakalpojuma saņēmējam var piešķirt arī citus sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumus personas dzīvesvietā.
Pakalpojuma saņēmējs:
  • Fiziska persona
  • Pakalpojuma saņēmēja apraksts (ja pakalpojuma saņēmējam ir speciāli definēti kritēriji):
    Tiesības saņemt pansijas pakalpojumu ir pilngadīgām personām bez noteiktas dzīvesvietas, ja personai nepieciešamais sociālās aprūpes pakalpojuma apjoms atbilst aprūpes mājās pakalpojuma (aprūpes 3. vai 4.līmeņa) apjomam, persona saņem valsts pensiju vai valsts sociālā nodrošinājuma pabalstu un persona ir motivēta patstāvīgai dzīvei.
    Normatīvie akti, kas reglamentē pakalpojuma sniegšanu:
  • Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības likums http://www.likumi.lv/doc.php?id=68488
  • MK 13.06.2017. not. Nr.338 "Prasības sociālo pakalpojumu sniedzējiem" https://likumi.lv/ta/id/291788-prasibas-socialo-pakalpojumu-sniedzejiem
  • MK 21.04.2008 not. Nr.288 "Sociālo pakalpojumu un sociālās palīdzības saņemšanas kārtība" http://www.likumi.lv/doc.php?id=174327
  • MK 27.05.2003. not. Nr.275 "Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu samaksas kārtība un kārtība, kādā pakalpojuma izmaksas tiek segtas no pašvaldības budžeta" http://www.likumi.lv/doc.php?id=75481
  • RD 04.09.2012. sn. Nr.184 "Rīgas pilsētas pašvaldības sniegto sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtība" http://www.likumi.lv/doc.php?id=252684
  • Pakalpojuma saņemšanai nepieciešamie dokumenti:
    Lai saņemtu pansijas pakalpojumu, persona (uzrādot personu apliecinošu dokumentu) vai tās likumiskais pārstāvis (uzrādot personu apliecinošu dokumentu un likumisko pārstāvību apliecinošus dokumentus) vēršas Rīgas Sociālajā dienestā un iesniedz:
    1. iesniegumu, kurā norāda problēmu un tās vēlamo risinājumu;
    2. iztikas līdzekļu deklarāciju atbilstoši Ministru kabineta 30.03.2010. noteikumos Nr.299 'Noteikumi par ģimenes vai atsevišķi dzīvojošas personas atzīšanu par trūcīgu' noteiktajam;
    3. ģimenes ārsta izziņu par personas veselības stāvokli. Izziņā norāda funkcionālo spēju traucējumu smaguma pakāpi un medicīnisko kontrindikāciju (plaušu tuberkuloze aktīvajā stadijā, akūtas infekcijas slimības, seksuāli transmisīvās slimības) neesību (veidlapa Nr.027/u);
    4. invaliditāti apliecinoša dokumenta kopiju, ja sociālo pakalpojumu vēlas saņemt persona ar invaliditāti;
    5. citus dokumentus, ja tie nepieciešami lēmuma pieņemšanai par pakalpojuma piešķiršanu/atteikumu.
    Pakalpojuma saņemšanas termiņš (darba dienās):
    10
    Ar pakalpojuma saņemšanu saistītie maksājumi:
    Saskaņā ar Rīgas domes 04.09.2012. saistošo noteikumu Nr.184 'Rīgas pilsētas pašvaldības sniegto sociālo pakalpojumu saņemšanas un samaksas kārtība' 110.² pantu, klientam ir pienākums pansijas pakalpojuma sniedzējam samaksāt par dzīvojamās telpas, virtuves un koplietošanas telpu ekspluatāciju (atbilstoši lietojamai daļai).
    Piezīmes (par pakalpojuma saņemšanas termiņu un maksājumiem, kuri saistīti ar termiņu):
    Rīgas Sociālais dienests 10 darbdienu laikā pēc iesnieguma un citu dokumentu saņemšanas (dokumenti minēti sadaļā "Pakalpojuma saņemšanai nepieciešamie dokumenti") pieņem lēmumu par pakalpojuma piešķiršanu vai atteikumu.
    Pakalpojuma sniegšanas uzsākšana tiek nodrošināta rindas kārtībā.
    Administratīvais process:
    Ir
    Apstrīdēšanas/pārsūdzības iespējas:
    Rīgas Sociālā dienesta lēmumu var apstrīdēt Rīgas domes Labklājības departamentā viena mēneša laikā no paziņojuma saņemšanas dienas, Rīgas domes Labklājības departamenta lēmumu iespējams pārsūdzēt Administratīvajā tiesā, viena mēneša laikā no Rīgas domes Labklājības departamenta lēmuma saņemšanas dienas.
    Atgādinājums:
    Pansijas pakalpojuma saņēmējam (klientam) ir šādi pienākumi:
    1. sniegt patiesas ziņas par savu sociālo situāciju;
    2. noslēgt līgumu, lai saņemtu pansijas pakalpojumu;
    3. ievērot sociālā pakalpojuma sniedzēja noteikto pansijas pakalpojuma saņemšanas kārtību un iekšējās kārtības noteikumus;
    4. maksāt par pansijas pakalpojumu normatīvajos aktos un līgumā par pansijas pakalpojuma saņemšanu noteiktajā kārtībā;
    5. pansijas pakalpojuma saņemšanas laikā neatrasties alkohola, narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē.
    Brīdinājums:
    Pansijas pakalpojumu izbeidz sniegt, ja tiek konstatēts vismaz viens no šādiem apstākļiem:
    1. persona rakstiski lūdz izbeigt pansijas pakalpojuma sniegšanu;
    2. persona ir atguvusi funkcionēšanas vai pašaprūpes spējas un pansijas pakalpojums nav nepieciešams;
    3. persona apdraud citu personu veselību vai dzīvību;
    4. persona ļaunprātīgi pārkāpj vai nepilda līgumā par pansijas pakalpojuma sniegšanu noteiktās saistības;
    5. iestājusies personas nāve.
    Pansijas pakalpojumu nesniedz vai pārtrauc sniegt, ja iestājas vismaz viens no šādiem apstākļiem:
    1. persona slimo ar tuberkulozi atklātā formā;
    2. persona slimo ar infekcijas slimību;
    3. persona pansijas pakalpojuma saņemšanas laikā ir alkohola, narkotisko, psihotropo, toksisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē;
    4. persona neveic samaksu par pansijas pakalpojumu, ja samaksa ir noteikta saskaņā ar normatīvajiem aktiem;
    5. persona apdraud vai izsaka draudus sociālā pakalpojuma sniedzēja institūcijas darbiniekiem un/vai klientiem.
    Pansijas pakalpojumu nesniedz vai tā sniegšanu pārtrauc līdz brīdim, kamēr beidzas apstākļi, kuri bijuši pansijas pakalpojuma nesniegšanas vai pārtraukšanas pamatā, par to veicot ierakstus sociālā pakalpojuma sniegšanas dokumentācijā.
    Pakalpojuma autentifikācijas līmenis:
    2. līmenis (Apliecinātā identitāte)
    Pakalpojuma pieprasīšanas kanāli:
  • E-Pasts   -   soc@riga.lv, elektroniskai saziņai ar Rīgas Sociālo dienestu un ar e-parakstu (drošs elektroniskais paraksts) parakstītu dokumentu iesniegšanai
  • Klātiene   -   Rīgas Sociālā dienesta apmeklējums
  • Korespondence   -   Baznīcas iela 19/23, Rīga, LV-1010
  • Tālrunis   -   Informācijas iegūšanai: +371 80005055 / 67105048 / 67037695 / 67012126 / 67012271
  • Pakalpojuma saņemšanas kanāli:
  • Klātiene   -   Pakalpojuma saņemšana pansijas pakalpojuma sniedzēja institūcijā
  •  
    Pakalpojuma sniedzējs:
     
    Pakalpojuma sniedzējs/teritoriālā vienībaRīgas Sociālais dienests
    Pakalpojumu sniedzēja apkalpojamā teritorijaRīga
    Pakalpojumu sniedzēja adreseRīga, Pakalpojuma pieprasīšanai un dokumentu iesniegšanai: Rīgas Sociālaisdienests, Baznīcas iela 19/23, Rīga, LV-1010 (Rīgas Sociālā dienesta rajona nodaļas un to teritoriālos centrus var apskatīt noklikšķinot uz norādītās WWW adreses) , Tālrunis: +371 80005055 / 67105048, E-pasta adrese: soc@riga.lv, WWW: http://www.ld.riga.lv/lv/RSD_Kontakti.html
    Pakalpojumu sniedzēja darba laiksPirmdiena: 8:30 - 18:00 (Konkrēta sociālā darba speciālista pieņemšanas laikus var noskaidrot pa tālruni vai iestādes mājas lapā)
    Otrdiena: 8:30 - 17:00 (Konkrēta sociālā darba speciālista pieņemšanas laikus var noskaidrot pa tālruni vai iestādes mājas lapā)
    Trešdiena: 8:30 - 17:00 (Konkrēta sociālā darba speciālista pieņemšanas laikus var noskaidrot pa tālruni vai iestādes mājas lapā)
    Ceturtdiena: 8:30 - 17:00 (Konkrēta sociālā darba speciālista pieņemšanas laikus var noskaidrot pa tālruni vai iestādes mājas lapā)
    Piektdiena: 8:30 - 16:00 (Konkrēta sociālā darba speciālista pieņemšanas laikus var noskaidrot pa tālruni vai iestādes mājas lapā)
    Konta Nr. nodevas vai maksas par pakalpojumu ieskaitīšanai 
     
    Pakalpojuma sniedzējs/teritoriālā vienībaLabklājības departaments
    Pakalpojumu sniedzēja apkalpojamā teritorijaRīga
    Pakalpojumu sniedzēja adreseRīga, Pakalpojuma sniedzējs: Biedrība "Latvijas Samariešu apvienība", pansija 'Pārsla', Ieriķu iela 28, Rīga, 1.stāvs. , Tālrunis: +371 66905163 / 8898, E-pasta adrese: natalja.pristavko@samariesi.lv, WWW: http://www.samariesi.lv/lv/pakalpojumi/pansija
    Pakalpojumu sniedzēja darba laiksPirmdiena: 24 h diennaktī
    Otrdiena: 24 h diennaktī
    Trešdiena: 24 h diennaktī
    Ceturtdiena: 24 h diennaktī
    Piektdiena: 24 h diennaktī
    Sestdiena: 24 h diennaktī
    Svētdiena: 24 h diennaktī
    Konta Nr. nodevas vai maksas par pakalpojumu ieskaitīšanai 
    Atgriezties
    Copyright © 2003-2019, v.1.5.8.1 (13.11.2018), eRiga.lv, E-pakalpojumu lietošanas kārtība